مجموع نظرات: ۳
دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۵
۱ نفر

سرآشپزی خلاق به نام «جوزف یون» در نیویورک، تلاش می‌کند تا برای کم‌کردن مصرف سرانه گوش قرمز و خدمت به محیط‌زیست، به‌شکلی هنرمندانه، مصرف برخی حشرات سازگار با طبیعت را وارد سبد غذایی مشتریانش کند.

حشره

همشهری آنلاین - سیدسروش طباطبایی‌پور: او علاوه بر به‌کاربردن ابتکارهایی در طبخ حشرات خوراکی، در چیدمان آن‌ها در ظرف مشتری‌ها هم خلاقیت‌هایی به خرج می‌دهد که توجه مشتری‌هایش را به خود جلب کرده.

بیش‌تر بخوانید:

عکس های باورنکردنی از زیبایی حشرات

برخی از بشقاب‌های غذای او را از نظر می‌گذرانیم:

«تارانتولا» گونه‌ای از عنکبوت است که از زمان دایناسورها، ساکن زمین بوده‌اند. حالا ترکیب این عنکبوت با پوره سیب‌زمینی سرخ‌شده، یکی از خلاقیت‌های این سرآشپز نیویورکی است.

زیباترین تزئینات غذا با حشرات خوردنی!

یون می‌گوید علاوه بر ترکیب طعم‌ها، در شکل سرو غذا هم خلاقیت به خرج داد. ترکیب توپی برنج با کمی کنجد، به‌شکلی که یک عقرب روی آن سوار است، ترکیبی خوردنی است.

زیباترین تزئینات غذا با حشرات خوردنی!

مارچوبه ملخ، یکی از پیشنهادهای سرآشپر قصه ماست.

زیباترین تزئینات غذا با حشرات خوردنی!

جیرجیرک‌ها برای تولید پروتئین مساوی با دیگر حیوانات، ۶ ‌برابر غذا کمتر از گاو، ۴ برابر کمتر از گوسفند و نصف غذای یک مرغ را مصرف می‌کنند. پس ترکیب تخم‌مرغ و جیرجیرک، کاملا مناسب برای محیط‌زیست است.

زیباترین تزئینات غذا با حشرات خوردنی!

موچه سیاه گوآکامول به غذا، طعم ویژه‌ای می‌بخشد. یون معتقد است لااقل ۲۰۰۰ نوع حشره خوراکی مثل این موچه، طعم غذا را دگرگون می‌کند.

زیباترین تزئینات غذا با حشرات خوردنی!

پودر حشرات هم طعمی خاص را به غذا می‌بخشد.

زیباترین تزئینات غذا با حشرات خوردنی!

کد خبر 879843

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سرگرمی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۹
    0 1
    فکر کنم فعلا باید پودرش بیاد ، بعد به فکر خودرن اینجوری بود ، هرچند در مکمل های ورزشی بعید نیست از پروتئین و اسید آمینه و وینامین های حشرات اسفتاده نشده باشد .